سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دومین مصرف‌کننده پس از عربستان

رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه خاورمیانه از آن عربستان است و رتبه دوم به ایران تعلق دارد. هر چند که کارشناسان اقتصاد معتقد هستند که ایران به دلیل آنکه مصرف‌کننده لوازم آرایشی ارزانقیمت است، می‌تواند گوی سبقت را از عربستان هم ربوده و سهم مصرف ایران، دو یا سه برابر عربستان هم افزایش یابد. با این حال، از آنجا که سهم بیش از 30 درصدی مصرف لوازم آرایش منطقه خاورمیانه همچنان در اختیار ایران است، رتبه هفتمین مصرف‌کننده لوازم آرایش جهان سال‌هاست که به نام ایران رقم خورده است.

14 میلیون زن در ایران یک میلیارد دلار لوازم آرایش در سال مصرف می‌کنند

سال گذشته گزارشی منتشر شده در یک روزنامه چاپ اسپانیا، بر صفحه رسانه‌های مجازی ایران قرار گرفت که اعلام می‌کرد: «براساس تحقیقی که در موسسه تحقیقاتی TMBA انجام شده، حدود 14 میلیون دختر و زن بین 15 تا 45سال ساکن شهرهای بزرگ ایران، بطور متوسط ماهانه 7/5 یورو برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند و این درحالی است که متوسط حقوق بین 490 تا570یورو است. زنان و دختران ایرانی به دلیل حجاب توجه خاصی به چهره خود می‌کنند. دخترانی هستند که بیش از یک ساعت جلوی آینه آرایش می‌کنند. اگر در اروپا مردم ترجیح می‌دهند طبیعی باشند، در ایران جوانان ترجیح می‌دهند آرایش کنند. مردم ایران سالانه حدود 1630 میلیون یورو برای کالای آرایشی هزینه می‌کنند و بیشتر محصولات آرایشی وارداتی هستند، ولی قسمت اعظم این واردات خارج از شیوه قانونی انجام می‌شود و اکثر کارشناسان معتقدند که حجم محصولات وارداتی غیرقانونی بین 570تا610میلیون یورو است.»

نتایج بررسی‌های جدید روانشناسان و روانپزشکان اعلام می‌کند که امروز، مصرف لوازم آرایش در ایران صرفا در انحصار زنان نبوده و مجید ابهری؛ کارشناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی، از تحقیقی خبر می‌دهد که بر مبنای نتایج آن، مردان ایرانی، مصرف‌کننده 12 درصد از لوازم آرایش موجود در بازار هستند.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آخرین رقم را اعلام کرد

هفته اول آبان ماه، کارشناسان متولی بهداشت و درمان و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه آموزشی ضابطین خاص وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو و نحوه پیشگیری و مبارزه با قاچاق و تقلب حاضر شدند آخرین ارقام از وضع ورود کالای غیرمجاز را مرور کنند. سردار مهدی ایوبی؛ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در حالی که وزارت بهداشت را نسبت به واردات غیرقانونی فرآورده‌های آرایشی غیرمجاز مورد اعتراض قرار داده بود، به حجم 150 میلیون دلاری واردات فرآورده‌های آرایشی از مبادی مجاز در مقابل حجم یک میلیارد و200 میلیون دلاری محصولات آرایشی که هر سال به صورت غیرقانونی وارد ایران می‌شود اشاره و اعلام کرد که «از ابتدای آبان ماه سال جاری، گروهی از کالاها برای قابلیت رهگیری، باید با کدینگ وارد کشور شوند که یکی از اقلام مدنظر، محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی و فرآورده‌های آرایشی است.»

 






تاریخ : پنج شنبه 90/8/12 | 11:34 صبح | نویسنده : saaleh110 | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • تبادل رفت